mandag 18. mai 2009

16 mai-finvær-årets første turorienteringstur

16 mai-årets første turorienteringstur
Fra min snille storebror tok meg med på turorientering da jeg var ei lita jente har turorientering hatt en plass i hjertet mitt. Senere da jeg ble større og tenåring gikk jeg sammen med bestevenninnen min. Det ble noen år med opphold før jeg introduserte dette trimfenomenet til min kjære for en to-tre år siden. Han syntes det var moro så nå er det fast takst for oss å ta disse turene. I går tok vi oss årets første tur i det nydelige været sammen med ett vennepar. HERLIG!

Det perfekte er følgende:

-du kjøper kart og bestemmer egen løype, hvor vanskelig, hvor langt og når du vil selv. Alt etter vær, tid tilgjengelig og dagsform.
-du merker ikke hvor langt du går, jager etter neste post
-du går utenfor de faste stiene og oppdager ukjent terreng selv i Bodømarka
-naturopplevelser og trim=mentalhygiene
-det er sosialt
-det er spennende

Det er B&OI laget som har 170 medlemmer som står for organiseringen, basert på dugnad.

INFO:

B&OI Orientering (BODØ) arrangerer Turorientering også i 2009. Til sammen 60 poster skal ut i bynært terreng, og opptil 3000 Bodøværinger deltar hvert år.

Turorientering er et av de store trimtiltakene i Bodø, og en fantastisk måte å bli kjent med bymarka på. Turorientering er svært familievennlig. I tillegg er det bra for både helse og trivsel, og du lærer kart og kompass.

Salget av poser er tenkt startet i uke 19 (mai). Følg med i media.

Tidspunkt for turorienteringen i 2009

VÅR: lørdag 16.5 - søndag 30.8
HØST: søndag 21.6 - søndag 20.9
EKSTRARUNDEN: søndag 21.6 - søndag 20.9, et tilbud til de sprekeste (langdistanse)
Avslutning: 6.november.

Kart

Følgende kart brukes i 2008:

ordinær runde: Rønvikfjellet, Keiservarden og Hunstadlia.
ekstrarunden: Langlia
Alle kartene er konkurransekart og av god kvalitet. Målestokk 1:10000/1:15000

Priser

Det er følgende priser i 2009:

konvolutt kr 150,- ( inneholder alle kartene i ordinær runde og ett klippekort )
ekstra klippekort kr 20,-
ekstrarunden kr 50,-
plaketter kr 150,-
merker kr 30,-

Salg over disk

Turokonvolutter, ekstra klippekort og esktrarunden selges følgende steder:

Shell Humør og Shell Stormyra
X-sport Stormyra
Bøckmann
G-sport og COOP Sport City Nord
Intersport Glasshuset og Trekanten
MX Sport Hunstadsenteret og Alsgården
Esso Rønvikleira
I tillegg er det engros-salg til enkelte bedrifter.

1 kommentar:

  1. Konvolutten koster 120, ikke 150.. Tror jeg

    SvarSlett