fredag 30. desember 2011

Året som har gått del 1

Det er rart med det, når året er gått og et nytt står på terskelen får jeg et behov for å se både fremover og tilbake. Vanligvis har jeg skrevet julebrev til de nærmeste hvor året på sett og vis har blitt ramset opp men det gjorde jeg ikke i år. Jeg følte jeg husket ingenting for året har bestått av en frøken for meg det siste året og det er Linnea, det største som har skjedd meg. Men nå når jeg ser litt mer etter ser jeg at litt av hvert har skjedd.

Januar og februar


Jeg jobber fremdeles endel til tross for vanskelig svangerskap, begynner året med en utfordring på jobb hvor jeg holder foredrag for en annen avdeling. Gubben sin bursdag feires med kake, likeså tantegutten Jonas. Vi reiser på en flott vintertur til Trømsø og jeg får besøkt både en venninne og min halvbror med familie. Redeinnstinktet kommer for fult, det handles babyutstyr, bla dagstur til Fauske ilagmed den vordende bestemor. Det ryddes overalt i skuffer og skap i sakte tempo etter formen. I slutten av januar er vi i 2D ultralyd og får vite at det blir en jente. Jeg starter på gravidyoga som var en super trening en gang i uken hele våren.

Februar og stadig sosiale saker skjer, flere er innom oss på overnatting denne mnd. Men så unner vi oss også siste kjærestetur før det "nye livet" starter. Reisen dro til Riga. En fantastisk vakker vintertur. Vi dro også på 3D ultralyd i februar og fikk se den lille igjen. Jeg går stadig på BIM treff(barn i magen treff) og blir kjent med flere flotte damer. 

Mars 


Vi hiver oss rundt å pusser opp barnerom. Det vil si gubben pusset opp mens jeg var assistent. Jeg fikk pusset opp en nydelig vugge. Vi har tantegutter på overnatting. Vi sår frø og knoller. Ryddemanien min fortsetter og jeg bruker uendelig mye tid på å rydde i gamle bilder(men ble ikke ferdig, hihi) Vi kom oss til Mo I Rana en helg men kom oss nesten ikke hjem over saltfjellet. Tante sin 3 åring ble feiret. Og vi hadde vår siste skikkelige voksenfest før babylivet, moro kveld! 

April 


Det gror i potter og magen vokser. Denne mnd er sosial som alle andre, får bla besøk av Hammerfestlige Karina. Helgebesøk får vi også av min søster fra Levanger. Babyutstyret kommer på plass i skuffer og skap, vi blir mer og mer klar her hjemme for den lille. Fødselskurs for å nevne noe. Påsken er vi hjemme og gjør de siste forberedelsene, vi hjelper min søster med diverse i huset hennes og prøver å slappe litt av. Vi ble mildt sagt overasket da vannet gitt første påskedag og andre påskedag var lille mirakelet født en mnd før tiden. 

Mai og Juni 



Vi er på sykehuset og gulsotten til prinsessa må stadig behandles i lys. Lykken var stor da vi kom oss hjem endel dager ut i mai. Mai og Juni bar preg av en stor overgang i livet og babylykke. Vi var(og er) så forelsket i den lille. Men det var endel problemer med amming, kolikk og søvnløse netter som gjorde den nye hverdagen ekstra utfordrende. Det var hyggelig med mye barselbesøk av familie og venner ifra Bodø men også fra besteforeldre ifra Mo. Også dro vi rundt til lege, kiropraktor, manuelltarapeut, kinesologi og fotsoneterapi for å få hjelp til den lille. Mot slutten av juni var formen hennes mye bedre men hun ville ikke sove på natta. Jeg husker mange natt turer med vogna i midnattsol.Tantegutten Thomas blir feiret i mai og Marius i juni. Min bestemor døde i mai og rakk akkurat å treffe Linnea, det var en verdig og fin begravelse. Vi fikk plantet litt sommerblomster og ordnet ute, tok i bruk den nye grillen og nye hagemøbler. Vi var i nydelig bryllup den varme pinsehelga og var på Mjelle med familien. Vi var på Mo en helg i slutten av mai for å vise henne frem til pappafamilien. Vi hadde også besøk av tante og onkelen hennes med søskenbarn her siste helga av juni. Helt i slutten av juni hadde gudmor og gudfar si Bertine 1 års dag.

Fortsettelse følger.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar