tirsdag 21. februar 2012

Flatpakkedager

Hos oss hersker det store flatpakkekaoset. Men det er veldig moro å kunne se starten av et kjøkken. Min flinke mann holder på hver kveld etter middag og litt Linneatid. Flatpakker er ingen enkel sak med dårlige bruksanvisninger og deler pakket hver for seg. Det ble tatt på for mange ben på hvert underskap og mye av helgen ble brukt på å fikse opp i det, dumme bruksanvisning. Jeg begynner å glede meg stort til å fylle inn i kjøkkenskapene og ta kjøkkenet i bruk. Men smører meg enda med tålmodighet. Først må alle skapene monteres ferdig, to skap det ble skader på under transporten må erstattes. Skapene vatres opp, benkeplaten festes, sokkelen på plass, det må lages hull til koketopp, det må lages hull i veggen til ventilator før denne kan monteres, spotter skal monteres i glasskap, rørlegger må montere vask og oppvaskmaskin, listverk over hele rommet må vel også til. I tillegg skal vi ha gjennomsiktig glass over tapeten der det kan komme sprut fra vann og steking. 

Men om ikke lenge....drømme drømme....


Etterhvert må vi finne et stort spisebord med plass til 10 mennesker rundt bordet( les familie og venner som skal få mye god mat, hehe) Men jeg vil vente med å finne det til kjøkkenet er helt ferdig. 


Ellers gjør mamma og Linnea litt av hvert om dagene annet enn å vente på kjøkkenet. Vi står for alt av husarbeidet i denne perioden, vi gjør ærend, handler, og er masse sosial på dagtid. Linnea vet å holde mammaen i vigør, krabber i fulleste farta overalt og har begynt såvidt å dra seg oppover bordene. Fine dager som det er bare å nyte, snart er det jobb igjen. 

Ønsker alle en fin fin februaruke! 

3 kommentarer:

  1. Hei, innom for å ønske dere en fin dag :-) Klem

    SvarSlett
  2. Herregud så fint det blir! :)
    Æ vil kom på besøk! :)

    SvarSlett
  3. Det er noe pes mens det står på, men gøy å se at det blir ferdig litt og litt tenker jeg.

    SvarSlett