tirsdag 6. juli 2010

Små hagegleder

På lørdag var min mamma og hennes kjære innom hos oss. Været var nydelig og da koser vi oss på verandaen og holder på i hagen. Vi har blitt svært så hageglade det siste året og har flere prosjekter på gang for å få det mye finere. Hagen her var veldig overgrodd da vi overtok huset. Den er ikke stor men det kommer til å ta mange år å få det på stell her. Vi får kose oss med det. Tidskrevende og dyrt er det med hage, men men etterhvert får vi det til. Læringskurven har vært bratt. For et år siden visste jeg ikke forskjellen på en staude, en løk eller en knoll. Jeg visste heller ikke at det fantes så mange forskjellige rosetyper som klatrerose, buskrose, klaserose osv. Men det som er så artig er at både jeg og min kjære syns det er veldig morsomt med hage. Det har vært noen mislykkede forsøk på såing inne av sommerblomster. I vår sådde jeg først frø jeg kjøpte selv, deretter kom mamma med frø til meg men begge omgangene ble det ikke av blomstene. Da var sommerblomstene på plantasjen og hageland gode og ha. Men i hagen ser det bedre ut. Der har tulipanløkene som vi plantet i fjor kommet opp. Rosebedet jeg startet med i fjor er nesten ferdig til tross for at to gikk med i vinterkulda. En takk til mamma som har kjøpt flere. Jeg får håpe at en dag får jeg like grønne fingre som henne. Hun kom med solsikkeplanter som hun har sådd selv, sammen med Valmuer. De fikk vi plantet i jorda.

Solsikker:




Valmuer:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar