fredag 16. mars 2012

Cupcakes

Denne uka skulle undertegnede trøste seg litt da hun var lei av sykdom og elendighet i huset som har pågått i 14 dager(sukk). Byggestøvet ble vasket av kjøkkenbenken(nei vi er ikke ferdige med kjøkkenet enda) og boka til Manuela som har bloggen passion4baking kom fram fra eska. Undertegnede har siden hun var på kurs hos Manuela før jul hatt lyst til å prøve å lage cupcakes, men i mangel av en kjøkkenbenk ble det ikke før nå. 

 Med godt mot satte jeg i gang og skulle bake vanilje cupcakes. Det gikk jo lekende lett. 


Helt til steketiden var over, da lå det noen tunge klumper i formene som badet av fett. Usj! Passelig småsnurt gikk jeg å kvernet på dette hele dagen. Helt til jeg kom på at bakepulver og vaniljesukker boksene er rimelig like, jeg hadde tatt feil. 

Jeg bestemte meg for at dette ikke skulle bli min "ikke tørre å bake før til neste år igjen" skjebne. Jeg hev meg rundt på nytt. Det ble andre boller. Nydelige gode vanilje cupcakes kom ut av min nye steikovn. 


Så skulle jeg pynte da, jeg drømte om de nydelige rosene Manuela får til. Jeg tok frem min nye Wilton 2b tipp og begynte. Sukk, det var ikke lett. Mye vanskeligere enn jeg trodde, men noen få ble ikke så verst. Øvelse gjør mester tenker jeg. Så nå må jeg huske på å bake flere ganger i år, har jo ei lita frøken med bursdag snart. 
De ble ganske gode om jeg må si det selv, hihi. 


Oppskrift hentet fra Manuela sin blogg og bok, den finner du her. 







1 kommentar:

  1. Nam, de så gode ut :-) Jeg bakte Manuela oreo cupcakes sist helg :-)

    SvarSlett