torsdag 19. mars 2009

Vasketorsdag

housework

Her i huset pleier vi å vaske en og annen torsdag. Det er ingenting som er så godt som å være ferdig på jobb en fredag og komme hjem til ren og pen leilighet. Helgen står ubrukt foran en og man slipper å bruke helgen på vasking og rydding. Helg er hellig. Denne torsdagen har vi vært flink og vi sitter her fornøyd å lener oss tilbake. I tillegg har vi en annen tradisjon som har kommet av seg selv. Diskusjoner rundt vasking. Vi er enige om disse vasketorsdagene. Men det er ikke så lett å bli enig om hvor omstendig det skal være. Hva skal egentlig taes, hvor nøye skal det være. Da vi ikke er flink til verken rydding, organisering, støvsuging osv innimellom tar det en stund når vi først setter i gang. Vi er nok litt late ellers. Under diskusjonene kommer det bestandig opp hva folk flest gjør, gjennomsnittet. Jeg mener det ene og min kjære det andre. Men det er vel sånn at folk er veldig forskjellige på det området også. Så nå lurer jeg på hvor ofte vasker du??? Og hva gjøres hos deg-dere når det vaskes? Jeg er skikkelig nysgjerrig på hvordan folk i forskjellige livs-situasjoner gjør dette med vasking. kom igjen og svar...jeg skal ikke si det til noen, hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar