onsdag 8. desember 2010

Babyutstyr

Har begynt å sette meg inn i hva vi trenger. Men det er ikke lett, så jeg blir ikke helt klok.
Noe trenger man når de er tre mnd, noe når de er seks mnd, puh!
Men vi er heldige å får kjøpe mye utstyr hos min bror og hans kone. Dermed har vi endel i boks allerede.

Vi skal overta deres Brio Kombivogn med regntrekk, og hjultrekk (Den vi skal overta er grå) og DuoLogic bilstol.





Ellers får vi også overta:

  • Seng og madrass, samt sprinkelbeskytter
  • Stelleveske
  • myggnetting til vogn
  • Ammepumpe
  • Ikea stol
  • Voksipose
  • Stelleunderlag
  • Ammepute
  • Flere dyner(hadde noe fra før så nå har vi dundyne 80-100 og to dyner 80-100)
  • 2 Dyner str 120-140, puter og tre sengesett til denne str.
  • To små puter
  • Tre laken
  • Fem putevar
  • To dynetrekk
  • Reiseseng og madrass til reiseseng
  • Div klær i forskjellig størrelse
  • Vi får låne en krybbe til å ha i stua
  • Babygym
  • Smekker
  • Linkluter
  • Helseteppe
  • Stellebord med kommode og badekar
  • Bleiebøtte
  • Babygym

Hva trenger vi da? (vanskelig å finne ut av, tips mottas med takk)
  • Overmadrass til seng
  • Sengehimmel for å skape en ramme rundt øverste del av sengen
  • Tisselaken til seng, vogn og vugge
  • Flere dynetrekk og laken
  • Flasker
  • flaskevasker(kjøpe hos vennepar)
  • Smokker
  • Klær
  • Uro
  • Håndduker
  • Helseteppe
  • Pledd
  • Vippestol(får hos vennepar)
  • Gulpekluter
  • Termometer for å måle feber
  • Lekegrind med regulerbar høyde(skal kjøpe hos vennepar)
  • Bleier, babyolje, krem, vaskeservietter ol
  • Stellebrett(et slikt du kan ha på bad nr 2 for å kunne skifte på der også)
  • Babybok(men mormor "Mor" sier hun skal kjøpe)
  • Vaskekluter(gas)
  • Babycall
  • Bleiebøtte og refill til begge bøttan
Etterhvert:

  • Bæresele
  • Tre stk barnegrind
  • grind til peisen
  • sikkerhetsutstyr til skuffa og skap
Her er noen artikler om hva man trenger:



1 kommentar:

  1. Heia. Her var ei lang liste ja. Hehe. Hva du trenger.....Tja. La oss ta stellekommode. Stellekommoden jeg hadde, hadde badekar innebygd, så du trenger ikke eget badekar. Tisselaken har jeg ikke brukt, da mi var lita. Tisselaken kjøpte jeg først da hun skulle bli bleietørr og kunne ha uhell i senga. Opplevde aldri at det var så mye tiss i bleia at senga var vår, men det er vel individuellt hvor mye barnet tisser da. Ei bleie suger jo oppganske mye. Jeg hadde heller ikke temperaturmåler til vannet, hvis det er badevannet du mener. Jeg kjente selv med albuen om badevannet var passe.
    Men sånn ellers har du jo mye man trenger her. Jeg brukte bæresjal til mi. Men ikke av den typen som er en masse knyting på, men et sjal som heter Bära barn. Dette trenger man ikke knyte, man bare legger barnet nedi og strammer inn. Man kan bruke det til barnet er 4 år. Jeg brukte det til mi var 2 år fordi jeg ikke gadd brette sammen vogna og ta den med bestandig. Man kan ikke bruke bæresele så lenge, men sjal varer opp til 4 år ca. Veldig kjekt med sjal også når barnet går selv men ikke kan gå lang.

    www.solskinnet.net

    SvarSlett