torsdag 16. desember 2010

Ultralyd








Etter nattevakt i går ble det to-tre timer urolig søvn, jeg var så fryktelig spent på ultralyd. Hjertet dunket da vi endelig gikk inn til jordmoren. Var alt i orden med den lille?
Det første vi ser er armer og ben som kaver og styrer, en aktiv liten kropp, ligger så fint mot oss så mamma og pappa får se hele den lille. Utrolig å se den aktiviteten. Jordmor begynte å måle hodeomkretsen for å bestemme termin. Hun måtte ha tre målinger og beregne gjennomsnitt. Etter to målinger måtte mammaen hoste og da la den lille seg fint med hele ryggen mot oss, altså fremsiden sin mot ryggen min. Da ble det verre med målingene, men jordmor fikk det til og ny termin blir 20 mai, altså 5 dager senere enn det som tidligere beregnet. I dag er vi da i uke 18 pluss 1. Der lå den lille med ryggen mot og navlestrengen mellom bena og ville virkelig ikke vise hvem den var, gutt eller jente. Men det ble ikke så farlig, det viktigste var å se at alt var i orden og så moro å se liv. Da kan vi lykkelig ta jul og senke skuldrene!

Jeg sendte ut masse meldinger, men mobilen min sendte dem ikke men la dem i utboks, jeg får ikke sendt mld per nå. Irriterende. Vi fikk besøk av fine tantegutter som spiste middag hos oss i går. Da de dro gjenstod en timesvis lang jobb men å skrive adresser på takkekort, pakke inn gaver, organisere julebrev, og pakke masse klart for sending i posten. I dag er nemlig siste frist for å være sikker på at det kommer frem til jul. Etter det så var det en utmattet vordende mor som stupte i seng. For en god dag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar