søndag 19. desember 2010

Julehelg

I går tok vi oss en god runde og fikk levert flere julegaver. Vi gjorde etpar ærend i byen også, til oss selv. Det skulle vi aldri har gjort. KAOS!!to butikker, fult av folk, varer og lange køer. Takk og pris for at vi ikke trenger å dra mer til byen.

I dag fant vi ut at vi skulle vaske og rydde til jul. Egentlig skulle vi vente til tirsdag men vi fant ut at disse få dagene igjen er det mye annet smått som skal gjøres og endel sosialt. En lang søndag var like greit. Og vi brukte seks-syv timer på å rydde og vaske. Det aller koseligste var å pynte(ikke juletreet enda nei) Når jeg dukker ned i juleeskene dukker det opp mange trivelige minner. Jeg har mine nostalgiske saker jeg plukker frem. Nissen nederst til høyre fikk jeg av min mormor da jeg var 2-3 år gammel, jeg ble lei meg for at nissen ikke hadde sekk på ryggen så min mamma sydde sekk til den. Nissefamilien har jeg og mamma lagd på hobbykurs da jeg var 10-12 år gammel. Den lille gutten lagde jeg alene. Resten lagde mamma. Krukkene øverst til venstre har min mamma malt til meg, det er bare å fylle med julegodteri.

Vi fikk endelig opp bryllupsbilde på veggen som vi nettopp har fått i posten, fornøyd!



Til slutt vil jeg vise frem resultatet av et hobbyprosjekt jeg og en venninne hadde i høst. Vi dekorerte fyrstikkesker og bokser til å ha tennbriketter i. Det var kjempemoro. Dette settet beholdte jeg selv, men tre til får noen av mine i julegave. Jeg spraymalte lokken hvit til slutt, det ble ikke kjempebra for malingen vil flasse av, men ellers ble jeg veldig fornøyd.

1 kommentar:

  1. Takk for hyggelig tilbakemelding. Sotingen i hjørnet gjør jeg med stempelpute og en slags svamp.

    Så koselig med julepynt som har historie. Dette er gjerne den fineste pynten. Jeg er spesielt glad i sånt som jeg fikk hos bestemor da jeg var lita, blant annet en liten rød gyngehest til å henge på juletreet.

    Og det brudebildet var bare nydelig!

    Ønsker dere en koselig jul!

    SvarSlett