onsdag 23. mars 2011

La det spire og gro


På mandag var jeg og mamma på handlerunde og i går hjalp hun meg å få det jeg har handlet ned i jorden. Godt med god hjelp når magen har begynt å hindre meg i det meste og ryggen ikke tåler noe. Det var veldig koselig og ga den riktige vårfølelsen. For her er det snakk om saker som skal spire og gro.

Jeg kjøpte en god del knoller. Som er en slags løk som ikke tåler frost. Man planter de inne på våren og setter dem ut etter nattefrosten har gitt seg. Så blir de store og vakre i krukker og kar(forhåpentligvis) Til høsten tar man inn knollene og lagrer dem over vinteren slik at man kan gjøre det samme neste år. Får man det til er det økonomisk. Jeg har kjøpt hvite Dahlia som kan se slik ut om alt går fint:

Freesia:

Mirabilis:
Jeg har handlet endel stiklinger, superpetunia i forskjellige størrelser som skal få henge i hengepotter og veggpotter. Disse kjøper man på forsommeren når de er store og flotte i butikkene til gjerne 200 kr per stk. Men stiklingene koster 25 kr stk nå. Og de er lette å få til å vokse. Så jeg håper mine blir store og flotte.
Jeg har også sådd ringblomsterfrø og dersom disse kommer frem skal jeg sette dem ned i blomsterbedet. De kan se slik ut om de overlever:

1 kommentar:

  1. Herregud kor spennaness, det der har æ åsså så løst å gjør, men æ trur ikke dem kommer til å overlev så æ vet ikke om æ gidda ;) hehe!

    SvarSlett