torsdag 3. mars 2011

Oste og skinkehorn

Vondt i ryggen! Men litt baking klarer jeg i mitt tempo. Disse har jeg spist hos en god venninne og har nå prøvd å lage dem selv. De ble kjempegode.

Oppskrift deig:

2 dl lunket vann
50 gram gjær
75 gram smør
4 dl melk
2 egg
3 teskje med salt
1 teskje med honning
1 kg hvetemel

Jeg hadde alt opp i kjøkkenmaskinen og lot den gjøre jobben. Deiget hevet i 45 min.
Jeg delte deigen opp i tre deler. Kjevlet hver del ut som om det skulle være en stor rund pizzabunn. deretter brukte jeg pizzaskjæreren og delte opp deigen i 12 "pizzastykker"
På hver del strødde jeg strimlet ost og skinke før jeg rullet dem sammen til horn.
Det blir altså tre brett med 12 stk per brett, totalt 36 horn.
Etterhevet i ca 25 min. Strødde litt sesamfrø på dem og steikte dem i 225 grader midt i ovnen i 13 min.
NAM!

1 kommentar:

  1. Åh! Det så og hørtes veldig nam ut! :)
    Må nok låne denna oppskrifta hos dæ :)

    SvarSlett