søndag 9. oktober 2011

Ikke fullt før det renn over....


Ja da er helgen snart over og vi har vært rimelige effektive. Hageboden er rimelig full etter innsatsen. Vi har hatt masse besøk og hatt to økter ute. Alt er gjort vinterklart og vinterdekkene er kommet på bilen. Jeg bare fornemmer at vinteren er rett rundt neste sving. Iskald vind i dag og de vakre fargene er på vei til å forsvinne fra trærne. Sukk...men da blir det masse innekos og fyring i peisen. Vi har tatt opp vedkurven i dag, på tide å skaffe ved til vinteren.

Info til meg selv til neste år:
  • Dersom jeg ikke får til å overvintre Hortensiaen så kjøp nye, vakre! Men ikke kjøp de til 300 kr stk på hagesentrene. Kjøp små Hortensia til under hundrelappen på feks rema og rimi. Når den settes i stor potte bugner den utover på et øyeblikk. Samme med potteroser. 
  • Dersom knollene vokser seg høy for raskt inne før de settes ut, beskjær dem masse ned. 
  • Hvis jeg skal ha petunia i kassene må jeg ha mer drenering i kassen, de var nydelig tidlig på sommeren men ble ødelagt av kraftig sommer regn. 
  • Hvis Fuchsiaen overlever, lag hull i bunne på potta. Hvis ikke husk å kjøp en ny sånn. Nydelig! 
  • Husk å kappe ned treet slik at rosebedet får sol, helst tidlig på vår, sen vinter. 
  • IKKE kjøp jord og bark på europris
  • Beskjær rosebusker og hekk mye mer enn vi gjorde i år 
  • Det er nok med 8 petunia "stiklinger"
  • Så tomatfrø tidlig!
  • Husk å fikse takrenne ved hagebua 
Jeg ønsker meg: 
  • Hvit benk, lite bord, puter og pynt ved inngangspartiet 
  • Hvit putekasse i tre 
  • Et til hagemøbelsett som vi kjøpte i år 
  • Løvblåser 
  • Hekksaks 
  • Beskjæringssaks 
  • Noen nye potter 
Egenproduserte tomater


Nå er det kveld. Det kjennes at man er oppe sammen med snuppa før kl 07.00 Men da får man med seg det flotte morgenlyset.
Ha en fin ny uke!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar