onsdag 30. desember 2009

Jula til nå...

Jula til nå har vært sosial og kjempefin. Det er så godt å ha litt fri, slappe av, spise god mat og være sammen med sine. Allerede før vi dro til Mo på lillejulaften rakk vi på tre dager å reke rundt på flere besøk, og å arrangere en dag med vennebesøk hos oss og en dag med familien min for å kunne si god jul og bytte julegaver. Begge gangene inviterte vi på julegrøt, men denne håpløse kokken som jeg er er mer opptatt av det sosiale enn maten tydeligvis, hehe! For da familien kom var grøten blitt sur, nødløsning ble pølse med brød. Min pappa sa det så fint: kanskje Øyvind bør lage maten hos dere..... hehe, det stemmer nok det, det bør han.

(foto: friflyt.no)

Dagene på Mo I Rana var koselige fylt med mye god mat og sosialt liv. En stor familie som samles på Gruben og svigerforeldre som svinger seg for sine slik at de kan samles og nyte god mat. Artig med en kveld sammen med et par av søstrene til min kjære og deres kjære. I tillegg kan de skilte med ett veldig mye finere juletre enn det vi har.



Vel hjemme på søndag dro vi rett til pappa i selskap. Der spiste vi julelunch og alle tante og onkel sine gutter var der. Koselig!


Mandag dro jeg på Cafe med Karina, ville gjerne treffe henne før hun skulle reise nordover igjen. Det var superduperkoselig!Så bar det rett til mamma og kåre for ett godt ribbemåltid. Skal si vi er heldige og slipper å lage middagene selv i jula, bortskjemt!!!

(foto: stash.no)
Ikke nok med det, vi dro deretter rett på en herlig kveldsmatbuffet til Inger og Viktor. Der var det god mat og trivelige folk. Verten og vertinnen var på godt humør:

I dag da min kjære var på jobb koste jeg meg helt alene og latet meg hele formiddagen, det er egentlig ganske godt med noen timer for seg selv også. I ettermiddag skulle vi på kino men det var utsolgt, det ble hjemmekveld med leid film. Det var ikke til å forakte det heller, noen timer alene med Øyvind og Marthetid.

I morgen kommer min familie til oss, det blir superkos med fine tante og onkel gutter. I tillegg må jeg re opp noen senger da vi får gode venner på besøk og på overnatting nyttårsaften. Vi er så glade for å få besøk og gode venner å feire med, det er ikke så dumt med flere gjesterom heller i en slik anledning. Stikkord for kvelden blir gode venner, tapas og stjerneskudd. Men vi skal også gå i fakkeltog på ettermiddagen selveste nyttårsaften, det har vi gjort de siste årene når vi har vært i Bodø. Kommunen kan skilte med godt oppmøte i rensåsen og ett fantastisk show med fyrverkeri, det anbefales!
Fra 2007:


Ellers går tankene litt mot at denne ferien ikke kan vare evig og at hverdagen snart kommer tilbake, men det prøver jeg å skyve unna så fort som bare det, orker ikke å tenke på det før ivertfall 2 januar! Fortsatt god jul folkens !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar