fredag 25. desember 2009

Vel overstått julaften


Her på Mo I Rana har jeg hatt en kjempefin dag med svigerfamilien. Vi har spist julelunch, kveite til middag, god kveldsmat, noe godt i glasset og jeg vant i kanasta på kvelden. Selv om en er blitt voksen må man jo innrøm at det er spennende å åpne gaver. Vi fikk utrolig mye fint, tusen takk alle sammen!!! Gaver som skilte seg ut litt ekstra var en fotokalender og bryllupsbok fra en god venninne og fremtidelige forlover. Ett bilde av tante-gudmor barn og kjøkkenforkle det stor gudmor på det ene og gudfar på det andre. Samt nye lester strikket av svigermor, personlige gaver :) men alt det andre var supert også!

Hos min kjære fikk jeg ett vanntett og støtsikkert kamera. Jeg har ødelagt ett kamera i året i det siste på grunn av min klumsete oppførsel, det siste senest for en uke siden. Jeg synes det var fantastisk snilt at jeg fikk nytt allerede nå, han må være lei av at jeg ødelegger. Men han vet at jeg er glad i å ta bilder. Takk kjære!


Olympus Mju TOUGH-6010 – hovedegenskaper:


• Klar til bruk i tøffe omgivelser. Tåler støt, vann og frost – støtsikker
fra fall opp til 1.5meter**, vanntett ned til 3 meter* og frostsikker helt
ned til -10°C
• Tilgjengelig i Titanium Grått, Turkis Blå, Lava Rød
• 3.6x vidvinkel optisk zoom(28-102mm***) med høy presisjon.
• Unngår uskarpe bilder takket være dobbel bildestabilisator
(kombinerer mekanisk og digital bildestabilisering)
• TAP Control
• 12 Megapiksler
• 6.9cm/2.7” HyperCrystal III LCD for forhåndsvisning i skarpt sollys
og ekstreme vinkler (230,000 punkter)
• Advanced Face Detection for gjenkjenning av opp til 16 ansikter, og
sørger for korrekt fokus og eksponering av ansikter. I kombinasjon med Skyggejusteringsteknologi blir de andre hoveddelene av bildet
også riktig eksponert.
• Intelligent Auto Mode (i-Auto) gjenkjenner de fem vanligste
scenevalgene og justerer innstillinger, fokus og eksponering
automatisk.
• Kunstfiltre
• Videoopptak med lyd (opp til VGA-oppløsning med 30bps)
• xD-Picture Card- og microSD**** Card-kompatibel

(foto: foto.no)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar