søndag 13. desember 2009

Trivelig førjulshelg

Søndag kveld og jeg ser litt tilbake på de siste dagene. Det slår meg at det bare er en uke til på jobb før juleferie, jeg gleder meg så utrolig mye til litt fri og masse julekos.
Rett før helgen rakk jeg og fullføre 40 timers kurs for verneombud, fornøyd med det. I tillegg venter jeg i spenning på eksamensresultat fra den avsluttende eksamen i krise og beredskapsledelse. Jeg kjenner det skal bli lenge til jeg skal være student igjen, det skal bli godt å bare ha jobblivet å holde styr på og det er sykepleier og verneombudrollen. Ellers er det utfordrende dager på min arbeidsplass da det ser ut som om NORO viruset har meldt sin ankomst, det er bare å holde seg unna så godt man kan og satse på å gå en frisk jul i møte. Vi hadde også besøk av en av mine svigersøstre før helgen, trivelig det. Men så kom helgen ubrukt og god, sliten som man kun er fredag hadde vi en kosekveld hjemme på sofaen, mulig jeg er kjedelig men det er lite som slår sofaen for tiden.

På lørdag var det ingen vei utenom, julegavelista var klar og lønna var tikket inn på konto, tid for julegaverunde! Vi har mildt sagt store familier så det blir noen julegaver, nærmere bestemt 32 julegaver på 7 timer i byen. ( vi har allerede kjøpt til fleste til min kjæres familie ) Jeg er kjempefornøyd, det var ett slit men jeg kom velberget igjennom det, puh! Men til neste år skal jeg begynne før, kan noen minne meg på det?

Vi var så heldige å få besøk av mitt største tantebarn i går kveld, så vi koste oss med taco. Men tidlig i seng siden vi skulle opp 06 i dag tidlig og på Lucia konsert. Jeg har vært på denne noen år på rad og det er bare helt nydelig. Jeg kjente roen og julestemningen kom, og kanskje litt bryllupsnerver siden jeg så hvor lang midtgang det er i domkirken.

(foto: an.no)

Etter konserten i dag kastet jeg meg over julegavene og pakket i timesvis, kanskje en av disse pakkene er til deg. Kjenner du det kribler i magen? Bare innrøm det, du liker julegaver du også!!

Men jeg rakk å kjøpe pittelitt til meg selv også, noen fine julekuler, spisebrikker og serviettringer.



Etter julegavepakkingen i dag dro vi på familiejulebord på jernbanecafeen, der har jeg ikke vært på mange år. Jeg husker mange lørdager der i oppveksten, cafekos med is. Det ble litt nostalgisk, denne cafeen har ikke forandret seg mye. Helgen avsluttes i fred og ro hjemme med filmkos.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar