onsdag 7. juli 2010

1 år i Storvika

Den 7. juli i fjor fikk vi nøklene til drømmehuset. Det er ikke til å tro hvor raskt tiden har gått. Men stikkordet for året er TRIVSEL!!! Vi angrer ikke et sekund på valget og det som er det beste med å bo her er beliggenheten. Hver eneste dag når det ikke er mørkt hele døgnet har vi en fantastisk utsikt. Det gjør så utrolig godt. Jeg tar meg selv i å kike ut til stadighet og det er den beste meditasjon.

VI har opplevd nyansene i årstidene. Sommeren i fjor var fin, helt til etter parken da høsten bokstavelig talt regnet bort. Sofakos på høsten var herlig. Vinteren ble mye mindre værhardt her enn det vi hadde forberedt oss på. Men en god del ved gikk det. Men det skal sies at å fyre i peisen etter en lang dag på jobb=kos! Vi måtte ikke måke bilen for snø i det hele og det store. Garasje= perfekt. Det er ikke rushtrafikk mot nordsia og vi kommer oss på jobb på 7-9 min med bil. Våren var fabelaktig og dagene var gode når de ble lysere og lysere. Nå er det sommer igjen og juni har ikke vært perfekt, men noen kvelder med midnattsol har vi hatt. Når vi bor her er vi mer aktive. En helt annen livsstil enn i leilighet. Det er tusen ting som skal gjøres når man har hus og så snart sola skinner er vi utenfor. Det er så godt å få med seg endringene i været mens de skjer. Det fikk vi ikke i østre skolepark.

Det er ingen tvil om at lånet er stort og suger mye penger ut av regningskontoen, det var et vanskelig valg sånn sett. Mye annet som må forsakes en stund. Og da vi i tillegg bestemte oss for å bruke over hundre tusen på å gifte oss var det en knallhard kabal som måtte gå opp. Men vi har greid det på et vis. Og jeg holder ut med en sofa med HULL i, jeg har imponert meg selv.FORNØYD! Etterhvert regner jeg med at vi kan begynne å pusse opp og jeg bruke mer penger på interiørting. Det gleder jeg meg til. Men jeg skal ikke klage. Vi har det vi trenger, drømmehuset og hverandre.

Bildemontasje jeg lagde i fjor rett etter flyttingen. Det er litt mer i orden her nå:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar