søndag 12. juli 2009

Sommerferie

217

Dette bildet er tatt av min kjære. Fra vår nye veranda. Ingenting å si på utsikten og ingenting å si på fotografen. Blinkskudd.

Så nå er det altså SOMMERFERIE!!!For en fantastisk følelse. Hva skulle vi ha gjort uten denne årlige oppturen? Uten å kunne se frem til fri når vi er slitne gang etter gang men bare kjører på i hverdagen. Takk og pris for ferie, for sommerferie!

Det er vel ikke noe hemmelighet at vi er i flytte-hus bobla her i Storvika. Vi har jo visst en stund at vi skulle flytte rett før ferien og derfor ikke lagt store reiseplaner. Det er ikke noe savn heller. Ingenting føles mer rett enn å bruke tid i huset og har fri samtidig og det kommer fra meg som er glad i å reise. Men hele vinteren-våren har vel vært mye reising, små turer hit og dit. Man blir vel kanskje litt forsynt. Når man bare er borte, hjemme og jobber, gjør skolearbeid og ting skjer konstant mister man roen i seg selv. Ikke det at jeg ville ha vært turene foruten, veldig trivelig. Men rolig tid for seg selv har det blitt lite av, også tid til å pleie venner-familie hjemme i Bodø i det siste. Derfor er det så godt med FERIE!! Jeg skal ha fire uker fri og min kjære tre. Får håpe de ikke flyger avgårde så raskt. Vi pleier aldri å ha fri hjemme samtidig så det skal nytes! Første fokus er huset og det tar mer enn en dag for å si det sånn. Vi koser oss her med utpakking og synes det er godt å jobbe i fred for oss selv. Men veldig hyggelig om familie og venner kommer innom og ser, også en god unnskyldning for en pause.
Ellers i ferien har jeg lyst til:

-treffe venner som jeg har sett lite av i det siste(og de vi også har sett, hehe)
-treffe venninner som er i Bodø bare på sommeren
-grille, drikke øl og nyte utsikten
-komme i orden i huset
-bli kjent med min nye hage, gjøre hagearbeid og lære sånt noe
-slappe helt av og gjøre ingenting
-treffe min familie og ikke minst mine tantebarn
-kose meg sammen med min kjære
-komme meg på turorientering
-komme meg på en topptur
-få besøk av "svigerfamilie"
-dra en tur til Landegode
-dra en tur til Fleinvær
-lese noe annet enn skolebøker

osv..kanskje blir det stress å rekke dette på tre uker, men det er jo meg i ett nøtteskall. FERIE er det i alle fall. LYKKE!!!

Hva skal du gjøre i sommer?

2 kommentarer:

  1. Et utrulig nydelig bilde. Skikkelig kodak-moment :)
    Det e virkelig drømmehuset hehe :)

    SvarSlett
  2. Fantastisk bra bilde!!

    Nå ligger det ei utfordring til deg på bloggen min :) - så har du noe å gjøre i neste pause i opp-pakkinga!

    SvarSlett