torsdag 20. august 2009

Dagene som er gått blogg....

Det er dårlig med rolige tider til å sløve foran datamaskinen og finne gode blogge-ideer. Men det betyr også at det er moro tider. Men det er liksom blitt en vane å blogge så nå har jeg nesten abstinenser etter å blogge. Men problemet for øyeblikket er kreativiteten. Derfor skriver jeg en blogg om de siste dagene siden sist.

Kjøkkenet ble ferdig malt fredag kveld med hjelp fra Kåre. Vi fikk dørhåndtakene på og det ble veldig bra. Nå gjenstår litt småpusk på kjøkkenet som å skrape litt malesøl og vasking av malingsflekker. Neste steg er flisene over benken, vi vet ikke helt hva vi skal gjøre med dem. I tillegg kommer vi til å legge nytt gulv og benkeplate i høst. Før og etterbilder kommer litt senere.

Lørdag dro jeg på lørdagsbesøk til en venninne og vi spiste kake mens vi så at Bodø Glimt tapte, uff! Da jeg kom hjem hadde min kjære spylt garasjetaket i "flere timer" for å fjerne mose. Skal si gjøremålene med huset står i kø og da tenker jeg ikke oppussing engang. Det er nok en ny livsstil med å skal ta vare på dette huset vi har anskaffet oss. Det er lett å få tid når det er ferie men vi må vel innse at mer helgetid og ettermiddager går til huset, mye lystbetont og noe ikke så moro. Men det er verdt det og husdrømmen kom i oppfyllelse. Jeg vil også påpeke at min kjære kler huslige sysler.

På lørdag kveld fikk vi en kveld i tosomheten noe som er svært sjelden i disse dager med mye besøk og gjøremål. Det har vært hyggelig at det skjer sosiale ting hele tiden men av å til trenger en å trekke seg tilbake. Jeg lagde Moussaka etter oppskrift fra matprat. Det var ikke verst siden jeg ellers er en utålmodig toro kokk som ikke orker å bruke tid på mat. Men det var nydelig og anbefales. Kanskje det er håp for meg også? bilde lånt fra Matprat.

KJ091%20moussaka%200803
Vi fikk også sett etpar filmer og tent stearinlys, det er ett klart høst tegn. Det er jo koselig med litt mørke kvelder og stearinlys igjen.
Søndag strålte solen etter skikkelig regn etpar dager. Vi lot hus være hus og gjøremål være gjøremål, pakket sekken og dro på tur. Noe som også er utrolig lenge siden. Uff sier kroppene våre som har lengtet i flere uker på trim. Men hus og besøk har vært i fokus denne sommeren. Men det var da motiverende å se på klippekortet at vi tok mange poster i mai-juni slik at helheten så ikke så verst ut. Det ble en nydelig dag.
blåbær
øyvind
tur
På søndag kveld fikk vi overnattingsbesøk av ei venninne som har flyttet fra Bodø. En til venninne kom og vi koste oss med god Teryaki kylling. Denne oppskriften fikk jeg hos min søster og er så god at jeg skal dele den etterhvert. NAM!
Ny arbeidsuke og nye muligheter..nattevakter..uff. Jeg gleder meg stort til i høst når stillingen min gjøres om til mere dag og kveldsvakter. Jeg var på personalmøte på tirsdag og da de ansatte hørte at jeg skulle begynne å jobbe mer på dagtid klappet de. Da ble jeg fryktelig rørt.
I går ettermiddag brettet vi opp armene og gjorde huset klart til parken helg. Vi skal ha fem overnattingsgjester og det er duket for en sosial og herlig helg. Det siste jeg gjorde før jeg dro på jobb var å smake på nybakt brød. NAM!
brød

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar