mandag 3. august 2009

Å male eller ikke male.......?Vanskelige prioriteringer.....tenke tenke tenke

031
I dag begynte min kjære på jobb mens jeg har en uke til med ferie pga at min arbeidsplass er stengt en uke til. Det har lenge vært tenkt at jeg skal bruke uken på å male. Når den hektiske hverdagen begynner igjen blir det liten tid til sånt no. Jeg er en dame som stort sett vet hva jeg vil men denne gangen er jeg jammen meg usikker på hva jeg skal gjøre. På bildet ser man mange grusomme grønne flekker. Det man ikke ser av bildet er også at bak der fotografen står er det mye panel med den samme fargen. Taket er sjoldete, vinduene malt i samme merkelige farge som veggene. Kjøkkeninnredningen er malt i en farge det er mulig å hold ut sammen med men det er slitt bort maling ved håndtakene, ikke pent. Golvbelegget og benkeplaten er ikke pene å se på. Vi har ikke råd til å totalrenovere hele kjøkkenet nå men er ute etter en løsning hvor det blir litt mer levelig enn det er nå. Grønnfargen gir konstant hodepine! Men hvis jeg skal male absolutt alt blir det faktisk noen tusen kroner inkludert maleutstyr slik at det er vanskelig å si om det er verdt det akkurat nå. kanskje vi totalrenoverer innen ett år? Når man akkurat har kjøpt hus er det så utrolig mange store utgifter den første tiden, for ikke å snakke om alt man trenger til ett stort hus, hage og garasje. Hmmmm disse prioriteringene. Tenker at jeg tenker at jeg skal tenke på det mens jeg rydder og vasker her i formiddag etter mange dager med besøk. Tenker også at jeg skal kjøpe en lottokupong i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar