onsdag 1. september 2010

Parga

Parga har virkelig fått en plass i hjertet mitt etter denne turen. Parga er en liten by/landsby på vestkysten av Hellas. En liten perle med trange smug, gresk sjarm og romantisk havn med gaterestauranter. Utover mot haver ligger så spesielle små øyer at du lurer på om dette er virkelig. Faktisk så kryr det ikke av skandinaviske turister,det var noen norske turister og noen briter men i august mest grekere og italienere. Fordi de synes plassen er en perle. Jeg følte jeg var på en liten øy. Det er frodig og fint, ikke noe avsvidde vidder her. Mange oliventrær, som er hovednæringen deres i tillegg til turismen. De spiser og eksporterer hele oliven, lager olivenoljer og lager skjønnhetsprodukter av dette. Noe annet de er gode på er mat. NAM så mye god mat. Prisene er rimeligere enn i norge men dyrere enn sist jeg var i Hellas, men dyrt er nok en kraftig overdrivelse. Feriepengene varer lenge og man kan nyte livet for dem. Strendene er fantastiske og vannet utrolig klart. Litt skummelt for meg som helst ikke vil se fiskene jeg bader sammen med.

Vi dro på et par utflukter, en båttur til paxos og antipaxos og en annen dag dro vi på busstur for å se på mer historiske saker. Ellers var det full avslapping hele dagen og kvelden. Bare oss to og tid til hverandre. Og veldig nødvendig. Vi trengte en "time out" for å få alle inntrykkene etter bryllupet på plass. Det har vært en flott prosess, men tidskrevende, særlig på slutten og litt stress ble det nok. Da dagen kom ble den så overveldende fantastisk og det tar tid å fordøye det hele. Det er bare en ting og konstatere: VELLYKKET BRYLLUPSREISE!

























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar