torsdag 2. september 2010

Det er faktisk høst......

...slo det meg da jeg i dag har "fordøyd" at jeg hadde bursdag i går. For min bursdag har bestandig "ringt" høsten inn. For hvor ble egentlig sommeren av? Vi har levd i en lykkerus og styret på med bryllupsorganisering hele sommeren som har gjort at jeg synes høsten er her veldig plutselig. Og jeg blir litt sånn "hva nå"? Bryllupsplanleggingen tok mye tid og vi koste oss veldig med det, bryllupet ble den største dagen i livet mitt til nå. Så ferie med fleinværtur, festival, Hellas og 30 års feiring. Hverdag med full jobb begynner igjen på mandag. Det skal jo i grunn bli godt igjen med hverdag og mer vanlige dager igjen. Men jeg må innrømme at det føltes litt antiklimaks ut i noen sekunder nå, men det va helt til jeg vente snuten fremover og så på hva jeg har i vente. Det er så mye å glede seg til. Og høsten...jeg elsker høsten ! dette skrev jeg i en blogg om høsten i fjor:

På høsten kjenner jeg bestandig en sterk følelse av nostalgi. Følelsen er i vertfall det jeg forbinder med nostalgi. En veldig god følelse, følelse av at dette er en fin tid. Det er som om gode følelser jeg har hatt tidligere i livet dukker opp. Den er samtidig litt trist men på en god måte, trist at gode gamle dager er forbi. Der er nærmest som om jeg har på denne årstiden mer kontakt med egne følelser og har mer mentalt overskudd. På høsten er jeg på det mest kreative og har stor tiltakslyst på nye ting. I denne tiden er jeg ekstra glad i å fornye både meg selv andre fysiske ting rundt meg. Hvorfor ha nyttårsforsetter midt på vinteren når man er trøtt og alt er tiltak. Hva med å begynne med høstforsetter? Jeg får en sterk følelse av at alle får “nye ark med fargestifter” på denne tiden. Jeg spekulerer mye i hvorfor det er slik. Er det sommeren som har gitt oss påfyll med ferie og en lys årstid? Er det alle gode minner fra barndommens høster? Jeg har bursdag på høsten og som barn var det veldig stas. Jeg får utrolig sterke følelser av luften i skogen om høsten. Hva spiller inn? og hva er egentlig nostalgi? kanskje vi definerer denne følelsen ulik.

Wikipedia skriver at «Nostalgi» blir således brukt om å lengte etter en spesiell tidsepoke eller å dyrke ting fra denne tida. Hva er nostalgi for deg?



Dette bildet ble tatt 13. septemer i fjor da vi tok ekstrapostrunden.

Og hva har jeg da å glede meg til i høst da?

  • Hente den nye sofaen som vi har bestilt

  • Få vasket og ryddet huset fritt for ferieskit

  • Se skikkelig igjennom bryllupsgavene og plassere dem(ikke hatt tid enda) artig!

  • Å kunne dra i butikker og handle for alle gavekortene(Shoppelykke)

  • Å lage takkekort og sende ut til familie og venner

  • Å etterhvert få se på bryllupsbilder tatt av fotografen og familie/venner

  • Å få ordnet litt i hagen som ble litt i bakleksa siste delen av sommeren (bra vær ønskes fra værgudene)

  • Å få kommet seg på tur i skog og mark(bra vær ønskes fremdeles)

  • Å begynne å trene litt igjen på balansen(skjønner ikke hvordan dette punktet snek seg inn her, jeg gleder meg ikke så masse til det)

  • Å dra en helg til Hestmann ilagmed svigerfamilien, en helg til Fleinvær og hjelpe pappa med å sette opp båten, Københavnweekend med mamma og Kåre, passe Mathias en hel helg mens foreldrene får en velfortjent tur bort. OG VIPS...så var alle helgene booket med dette og jobbhelg til midten av oktober

  • Å få til Tromsø og Levanger helg senere på høsten til mine søsken

  • Å være gudmor til skjønne Bertine Kaspara(dåp i november)


Det er MYE å glede seg til og energien kom av å ramse opp dette. Da tror jeg jaggu meg at jeg skal bruke energien til å rydde og vaske hjemme, muligens i feriemodustempo! Ha en fin dag !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar