mandag 20. desember 2010

Vanntrøbbel

Jeg er litt småbekymret for katte/vann situasjonen i huset. Katt nr 2. (Chanel) som vi fikk i sommer vil ikke drikke fra skål. Hun drikker kun rennende vann fra dusj eller vasken, noe som vi forsåvidt bare har akseptert siden vi ikke får henne til å drikke fra skålen. Hun iler til når vi går på badet og sir ifra at hun skal ha vann, hun får trolig nok vann.

Katt nr 1. som vi har hatt siden påske(Akhela) Har vi aldri noen gang sett drikke fra vannskålen. Jeg har bekymret meg til tider men det har jo minsket litt i skålen så jeg har slått meg til ro med det av og til(vanndamp?) Men den siste mnd har jeg tatt henne i å sette seg i badekaret å drikke i vannslumper der, da har jeg strengt bært henne bort derifra gjentatte ganger. For dette ervann som er fult av såperester, jeg er redd for at hun skal bli syk. Jeg har satt henne foran vannskålen på kjøkkenet, men neida, der vil hun ikke drikke. Så jeg tror ikke hun får i seg nok vann i det hele tatt. Jeg tror hun over lengre tid har sneket seg på badet i badekaret når vi ikke har sett det. Vi har hatt henne i mndvis og ikke oppdaget det før nå. Hva skal vi gjøre for å få henne til å drikke RENT vann fra skålen? Hun drikket ikke rennende vann som katt nr 2. gjør. Nå har jeg lest at katter ikke drikker vann der maten står, kanskje det er problemet. Jeg har flyttet vannskålen i badekaret for å se om hun drikker der.
Noen gode råd?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar